Vandaag is Anouk als eerste act van Appelpop 2015 bekend gemaakt. Sinds de laatste keer
dat de zangeres op Appelpop stond, 10 jaar geleden, is zij negen studioalbums, elf Edisons
en negen 3FM Awards rijker. In verhouding tot haar populariteit was ze de afgelopen jaren
echter weinig live te zien. Appelpop-organisator Stichting Muziekstad Tiel is dan ook erg
enthousiast om Anouk als eerste act aan te kunnen kondigen.

Als een echte ‘rockchick’ zette Anouk met haar eerste hit meteen het imago neer van een
‘Nobody’s Wife’ waar niet mee te sollen was. In haar muziek klinkt die boodschap door met
krachtige rocksongs en expressieve stem. Er is echter ook altijd ruimte geweest voor
gevoelige rockballads. In recenter werk kwamen daar invloeden uit de hiphop en soul bij. Op
haar laatste plaat ‘Paradise And Back Again’ is er zelfs een beetje blues en country te horen.
De single ‘Places To Go’ bevat bovendien weer meer pop. “Eigenlijk is het een bij elkaar
geraapt zooitje.” zo zegt ze zelf. “Ik wil het allemaal, dat is een beetje het probleem.”
Door het succes van Anouk is het echter niet zo’n groot probleem te noemen. Het maakt
Anouk juist die onvoorspelbare en eigenzinnig pittige dame die doet waar zij zelf zin in heeft.,
ook al komt dat haar af en toe duur te staan. Ze laat zich echter niet uit het veld slaan. Zo
draait de Haagse zangeres al 18 jaar mee in de top van de Nederlandse muziekindustrie.
Een industrie die ze in 2013 zeer verraste door haar deelname aan het Eurovisie
Songfestival. Daarmee deed ze haar eigenzinnige imago weer volop eer aan.

Appelpop zet met Anouk een lijn voort die ze altijd hebben gevolgd: een gratis en breed
aanbod uit de top van de nationale en internationale muziekindustrie. Door dit aanbod en de
toegankelijke sfeer is Appelpop voor het publiek dé afsluiter van het festivalseizoen. Eerder
stonden ‘headliners’ als Madness, Kensington, Kaiser Chiefs, Guus Meeuwis en BLØF op de
drie podia aan de Tielse Waalkade. Voor veel bedrijven in de regio is Appelpop ook al jaren
een betrouwbare partner door middel van verschillende sponsorpakketten. Bovendien zijn er
door de groeiende landelijke media-aandacht en de ‘exposure’ op het festivalterrein met
meer dan 100.000 bezoekers ook voor organisaties buiten de regio interessante
mogelijkheden. Meer informatie over het festival en de sponsormogelijkheden is te vinden op
www.appelpop.nl.