Rammstein is terug en doet dit direct met een variant op de eigen ‘Rammstein’ hymne. Opener ‘Rammlied’ is namelijk, na een rustig opgebouwd intro, een ode aan de eigen band. Het is duidelijk, het wachten is ten einde. “Liebe Ist Für Alle Da” zit vol met herkenbare Rammstein eigenschappen. Massale gitaarmuren, ondersteund door keyboard/ samples, furieus drumwerk, effectieve baspartijen en die uit duizenden te herkennen stem. Toch heeft “Liebe Ist Für Alle Da” ook weer wat nieuwe kenmerken. Zo is ‘Haifisch’ voor Rammstein begrippen een nummer die swingt als ’een tiet’ (om het maar bij de humor van de band te houden). Het opmerkelijke ’Frühling In Paris’ is een uitermate geslaagde mix van een Franse chanson en een Duitse (rock) schlager. Bovendien is het geluid van de band regelmatig aangevuld met koor en orkest samples waardoor de gebruikelijke bombast nog beter tot haar recht komt. Bij veel bands zou de gedeeltelijke overgang naar Engelse teksten gekenmerkt (kunnen) worden als sell out, maar Rammstein presteert het in het niet mis te verstane ‘Pussy’ zo dat men eerder tegen de zere schenen aan zal schoppen van de puriteinse Britten en Amerikanen. Daarnaast staan er meer dan voldoende typische Rammstein rockers en ballads op om ook de fans van het eerste uur niet teleur te stellen. Eigenlijk zelden een band gehoord die met een beproefd concept en wat nieuwe snufjes zo makkelijk overeind kan blijven.