Heerlijk om met een latin deuntje te beginnen als intro van je plaat om daarna de nekharen overeind te krijgen met Kargyraa, een Mongolische keelzang techniek. De duistere geluiden tijdens The Maw zorgen ervoor dat het luchtige van het intro snel vergeten is. Het titelnummer houdt die sfeer vast tot het los barst met zeer dansbare tribal instrumental. Het doeltreffende gebruik van percussie zorgt voor een immense oppepper in de muziek. Die percussie komt bijvoorbeeld ook terug in The Shattering Queen. Dit nummer zal traditionele folkmuziek liefhebbers en film fans zeker aanspreken. Het bombastische en statige Varunastra wordt aangevuld met de zang van Brittany Bindrim. De afwisseling (onder andere door gebruik van strijkers) in dit meer dan acht minuten durende nummer laat horen dat de variatie groot is op dit album. Dark industrial met orkestraal einde (Eastruun), imponerende filmmuziek die uitmondt in energieke tribal folk (The Age Of Angels Is Over) en opzwepende pop tijdens Indomitus met een bijdrage van Seeming. Het is allemaal te vinden op Ragemaker. Het levert een prima en veelzijdig album op.
iVardensphere bandcamp
iVardensphere – Ragemaker
544