End Of The Corridor is opnieuw een bijzonder leuke en interessante verzamelaar van Walhalla Records, het label van Lieven De Ridder, de Belg die er zijn levenswerk van maakt om nog onuitgegeven coldwave-materiaal uit de jaren ’80 naar boven te spitten en te documenteren. Ook in 2021, na de Underground (Belgian) Wave-reeks en The Whispering Trees, lukt dat nog steeds aardig. Deze End Of The Corridor bevat onuitgeven werk van relatief ‘bekende’ bands als De Brassers, Siglo XX, Struggler en De Kommeniste, naast obscuurdere als De Scheuren en Protection +.

De subtitel van deze nieuwe Walhalla-compilatie (A Compilation Of Belgian Cold Wave And Post Punk 78-84) laat inzake duidelijkheid weinig aan de verbeelding over. Deze enkel op vinyl te verkrijgen verzamelaar opent met twee eerlijke live-registraties. Eerlijk omdat ze laten horen hoe dat er toen live aan toe ging en dat is niet te vergelijken met wat vandaag de norm is. Deze versie van het bekende En Toen Was Er Niets Meer van De Brassers is daardoor nog een stuk rauwer dan de album/single-versie. Hetzelfde geldt voor Music While You Work van The Cultural Decay en Answer van Siglo XX. De albumtitel van deze verzamelaar (End Of The Corridor) is overigens geleend van de B-kant van The Cultural Decay’s single Brave New World. De demo-versie van Something Dreadful van Struggler is dan weer een pareltje. Trikoloro van De Kommeniste en Mannekesdier van De Scheuren (beetje The Cure) zijn dat al net zo.

Vibø heeft in 1983 één EP uitgebracht (One To Many) die inmiddels heel gegeerd is bij verzamelaars (40 tot 75 € volgens discogs). FN Kills, een aanklacht tegen de Belgische wapenproducent FN, staat daar niet op, maar is zeker een fijne ontdekking, net als Final War van Protection +.