Verrassende symfonische metal uit Portugal.

In 2018 komt de eerste single en videoclip van de band uit. Nu is het tijd voor het debuut album. De zeskoppige band bestaat uit zangeres Eduarda Soeiro (Nightdream), toetsenist Davon van Dave (ex-Shadowsphere, ex-Urban Tales), gitaristen Hugo Esteves en Bruno Prates (ex-Enchantya), bassist Mauel Pinto (ex-Enchantya) en drummer Bruno Ramos (ex-Unchantya). Op het album zijn ook nog enkele gasten te horen, zoals zanger Paulo Goncalves (Rasgo), zangeres Flavia Lino (Deadlyforce), professioneel voice-over Nelson Raposo en violiste Inna Calori.

De nummers op het album zijn een mengeling van Keltische, middeleeuwse en klassieke muziek, vermengd met stevige metal. De teksten van de nummers gaan over de dagelijkse strijd van een man die zijn plek in de wereld probeert te veroveren, zijn mislukkingen, zijn herkansingen.

Heavens’s Demise is het titelnummer en tevens het eerste nummer van het album. Het opent stevig en bombastisch waarna in een redelijk tempo het nummer wordt uitgebouwd. Het is bijna geheel instrumentaal en voert de opmaat naar Ignis Sanctus waar we de heldere, klassiek geschoolde stem van Soeiro horen.

Coronation Of A Beggar is een wat minder stevig nummer, maar als Glasya daarna wordt ingestart, gaat het tempo weer vlot omhoog. Birth Of An Angel is dan toch wel het rustpuntje op het album, minder stevig dan de rest van de nummers heeft het zich mooi in het midden van al het geweld genesteld. In The Last Dying Sun gaan daarna meteen alle registers weer open. Nummer na nummer horen we stevige gitaar riffs, donkere grunts en beukende drums, en dat alles wordt overgoten met de heldere en krachtige stem van Soeiro.

Tien nummers lang is het genieten bij dit album, een mooie combinatie van sterke composities die strak worden uitgevoerd. Dit is smullen voor de liefhebber.