Het nieuwe album van de Amerikaanse singer songwriter Lissie is adembenemend mooi.

Na de release van het album Castles in 2018 vertelde Lissie in Amsterdam dat ze speelde met de gedachte om een piano album te maken. Nu, iets meer dan een jaar later, komt dat album daadwerkelijk uit. Het album is eind oktober 2018 opgenomen in Berlijn met hulp van Martin Craft, een Australische producer en songwriter. Craft tekende eerder al voor vier nummers van het album Back To Forever uit 2013 waaronder het mooie Sleepwalking.

Lissie komt met een album vol piano versies van haar oudere werk en is opgetogen om haar nummers en stem in een rauwe versie te laten horen. Het album is niet voor niets in Berlijn opgenomen. Na een verbroken relatie, en in het proces van het album Castles kwam Lissie ook bij Craft over de vloer en schreven ze samen Love Blows. De nummers hebben een andere lading meegekregen en Lissie rekent dat ook toe aan de atmosfeer van Berlijn, een stad met een rijke historie en veel artistieke energie.

Het album is een keerpunt, het viert de successen van de achterliggende periode en is tegelijkertijd een vooruitblik naar de toekomst, de avonturen die nog moeten komen. Het album bevat elf nummers, elf nummers die uitsluitend piano en zang laten horen. Direct vanaf de eerste tonen van Don’t You Give Up On Me is het duidelijk dat de nummers absoluut niet hebben ingeleverd aan kracht. Nummers als Everywhere I Go, Love Blows en Daughters krijgen meer diepgang en de ingetogen versie legt de nadruk op de teksten.

Van haar debuut Catching A Tiger horen we When I’m Alone waarbij het opvalt dat er nog steeds veel energie overblijft in het nummer. Tussen de eigen nummers is er ook nog plek voor een coverversie van Cowboy Take Me Home van de Dixie Chicks. Dit album is voor de echte fan een absolute must, Lissie laat horen dat ze een artiest van hoog niveau is. In Noorwegen en Engeland zijn de concerten altijd uitverkocht, het wordt nu toch tijd dat Nederland haar ook in de armen sluit.