Het is even doorbijten op de seksueel getinte teksten. Vaak ligt het er iets te dik bovenop, maar gezien de aard van de band en de populariteit in de SM scene is het begrijpelijk. Los daarvan weten de Lords rondom de Belgische Praga Kahn wel wat ze muzikaal aan het doen zijn. Acid house, industrial (rock), (dark-)electro, maar ook moderne rap weten haar weg te vinden op Pretty In Pink. Opener Break Me start nog met de op meerdere manieren in te vullen tekst ‘I need your love’, maar daarna wordt de tekst al snel veel explicieter. Feit is wel dat zangeres Marieke Bresseleers een fantastische stem heeft. Het is voor haar geen probleem om zwoel, schreeuwend of als rock/ dance zangeres voor de dag te komen. Toch gebruikt de band daarnaast ook mannenzangers om de diversiteit van de muziek nog groter te maken. Het bijna net als Tricky (in het Frans) gezongen Ma Fille De Joie is daar een goed voorbeeld van. Het zal duidelijk zijn dat Web Cam Girl vol staat met expliciete en dubbel te interpreteren teksten. Het luchtige Slow Juice is daar de overtreffende trap van. Het zou zo in de hedendaagse hitlijsten kunnen verschijnen. Net als de meer rap georiënteerde What The Fuck! De wijze waarop Lords Of The Acid alles brengt is humoristisch. Dat element maakt het allemaal makkelijker te behappen, hoewel het ook duidelijk is waarom de band in het verleden gekuiste versies van platen op de markt bracht. Bij Like Pablo Escobar en Pretty In Pink komen de elektrische gitaren naar voren. Daarnaast komt er een uitermate geslaagde versie van Goldfinger voorbij. Die cover klinkt anders, maar toch herkenbaar. Met We Are The Freaks maken de Lords nog een keer, op geheel eigen wijze, duidelijk waar men voor staat. Voor liefhebbers van de genoemde genres een aanrader om te gaan luisteren. Het is aan de luisteraar of de teksten nu wel/ geen (humoristische) rol spelen.

Lords Of Acid