Home » The Carburetors – We Ride At Night

The Carburetors – We Ride At Night

door Cor Schilstra
33 views 2 minuten leestijd

De high energy rawk ‘n’ roll van The Carburators is gewoon erg lekker! Deze band uit Noorwegen heeft misschien niet altijd de aandacht gekregen die het wellicht verdient; deze aanstekelijke, smerige, energieke rock ‘n’ roll is niet bijzonder origineel, maar wel heel goed en smaakvol uitgevoerd.

Dit is heerlijke sleazy boogie rock ‘n’ roll, maar dan in een gepeperde versie, met iets richting AC/DC (of Airbourne), Motörhead en een vleugje Scandinavische high action rock ‘n’ roll a la Hellacopters, Gluecifer, enzovoort. Met de geweldige verzamelaar Rock ‘n’ Roll Forever als eerste kennismaking, was ik er zelf ook vrij laat bij, maar deze verzamelaar en de twee opvolgers zijn wel bijzonder veel-gedraaide albums hier thuis. (die voorgaande zijn op vinyl nogal moeilijk te krijgen) Een tijd lang heb ik gedacht dat er na Laughing In The Face Of Death niets meer was uitgebracht, maar een jaar geleden kon ik de in 2023 verschenen Drinking From The Skulls Of Our Enemies niet meer krijgen. Niet goed bijhouden, wordt direct afgestraft. Nu is het dus zaak, deze nieuwste niet mis te lopen. 

We Ride At Night bevat een tiental nummers (eigenlijk negen en een intro), waarbij na het intro We Go Down In Flames met een hoog AC/DC (of Rose Tattoo; lekkere slide) gehalte met veel bombarie komt binnenvallen. Daarna zet deze denderende dollemansrit door tot het einde van de plaat, waarbij eigenlijk alleen de speelduur als minpunt zou kunnen worden opgemerkt; dit smaakt toch echt naar meer! Misschien zou je ook de teksten (en titels; I Wanna Rock ‘n’ Roll, Rock ‘n’ Roll Never Dies, You Need It Loud, Electric Shock) als wel heel erg cliché kunnen benoemen, maar ja, dit is wel waar het om draait bij deze band, en als je het dan zo puik uitvoert als zij het doen, kun je daar eigenlijk weinig meer op aanmerken. Dit is weer ultiem catchy, heel moeilijk stilzitten, inclusief geweldige hooks en direct meebrulbaar (met de vuisten in de lucht)!

Kijk ook eens naar