De Australische zangeres Lisa Perry komt onder haar artiestennaam Hellz Abyss met een snoeihard nietsontziend album.

Het is een debuutalbum dat niet zomaar van de grond kwam. Nadat Perry vanuit Australie naar Ohio gevlogen was om daar haar dromen waar te maken ging niet alles volgens plan. De producer die haar de wereld had beloofd, had haar op z’n zachtst gezegd, ongelooflijk belazerd. Perry vliegt terug naar huis en onderweg in het vliegtuig pent ze haar eerste nummer. Het was een gebeurtenis die haar sterker maakte en onvermoeibaar gaat ze door met nummers schrijven. Ze brengt een aantal singles uit die positief ontvangen worden en er ging al een vergelijking over haar rond dat ze zo maar het losgeslagen liefdeskind kon zijn van Alice Cooper en Harley Quinn qua schoonheid en verleiding, maar ondertussen een mes verbergend achter haar glimlach.

Ze loopt producer Daryl Holden tegen het lijf en de twee besluiten samen in zee te gaan. Ze besluiten onder de naam Hellz Abyss een album uit te brengen. Het album telt veertien sterke composities met als onderliggend thema dat we allemaal ons leven moeten leven zoals we dat zelf willen. De aarzelende intro van Deadones is misleidend, langzaam zwelt de gitaar aan en ontstaat er een stevig en loom rock nummer met aan het eind nog even een lekkere gitaarpartij. De stem van Perry zweeft tussen de instrumentale begeleiding door.

In Ratatat gaat het tempo omhoog en ook het volume neemt toe. De vocalen Perry worden wat scherper, de korte riffs worden ruiger. Langzaamaan wordt de luisteraar klaargestoomd voor een nietsontziende achtbaanrit.  Met Kill The Real Girls , The Darkest en Faith laat de band zien wat de bedoeling is. Een subtiele instrumentale en muzikale omlijsting doorregen met snoeiharde riffs en onnavolgbare vocalen. Veertien nummers lang gaat de band los en het verveelt geen moment. Vijftig minuten ongeëvenaarde rock met uitstekend gitaarwerk. Van dit album gaan menigeen zonder twijfel genieten.